Lite bilder på passionsblommor

Här är lite bilder på passionsblommor som jag har, en mycket fin blomma som har fångat mitt intresse lite extra. Dom växer kraftigt och blommar med fina blommor som bara står i 2 dagar, men åandra sidan så kommer det enormt många blomknoppar ungefär 1 per varje dm som den växer. Står ute i kruka på sommaren i soligt läge med regelbunden vattning och vinterförvaras i källaren på vintern.



Här är min största planta med den vanliga lila blomman, plantan är ca 2 meter hög och blommar väldigt kraftigt. Har även en lite mindre planta av samma modell.





Så här ser blomman ut, väldigt speciell och annorlunda men mycket fin.



 Här är min andra passionsblomma, har en lite annorlunda rosa blomma. Denna plantan är rätt mycket mindre än dom andra. Är lite osäker på härdigheten hos denna plantan då alla sorterna inte är speciellt härdiga, får se till sommaren 2010 hur den klarat vintervilan.









Så här ser blomman ut i närbild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0