Lite planteringar som gjorts under 2009




En blå/lila fjärilsbuske som jag hoppas skall växa till sig fort. Funderar om jag skall göra någon mer plantering i singeln under busken. kanske någon modell av campanula om man får färgen att matcha med busken.



Ett blåregn har vuxit något otroligt på bara 1 år, kan nog komma blommor på den redan till sommaren 2010. Plantan köptes som ganska stor och den var nog något år gammal redan. Kommer få stora blå/lila klasar med blommor.



Här har jag använt ventilationstrummor som krukor där jag planterat en råsa hortensia på stam en boxbom och en hängpetunia med dubbla blommor. Boxbomen står kvar hela vintern medans hortensian vinterförvaras, vilket inte verkar gå så bra denna vintern. Petunian byts ut varje år, får se vad det blir i år.



En närbild på en nyplanterad blå hortensia endless summer. Där är 2st planterarade intill varandra vilket jag hoppas skall bli en ganska rejäl buske med tiden, är också 2st lavendel planterade som lite marktäckare som eventuellt får flytta när buskarna är stora.



Ett pampasgräs, som får extremt stora och fina fröstänglar. Har sedan fotot tagits kompleterats med 2st pipe-line facklor i rostfritt stål och en ´belysning som lyser upp mot gräset. Kommer även att kopletteras med en lite större stenbummling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0