Tagit några sticklingar.

Har nu tagit några sticklingar från diverse plantor för att se om det kan gå att föröka någon av dom lite av ett test då jag inte riktigt vet vilka som det fungerar att ta på. Passionsblomma har jag tagit på tidigare med lyckat resultat tog en stickling i fjol som idag är en stor planta som just nu håller på att slå sin första blomma. Är nu en vecka sedan jag tog denna bilden och de flesta verkar leva ännu.



Här är sticklingar från

 5st på 2olika passionsblommor (2st verkar starka)
 1st på hängpelagonia
 2st på trädgårdshortensia på stam
 1st på hortensia endless summer
 1st på bacopa vit
 1st på snow wite clematis. (Verkar inte funka)

 I lådan finns också en trollslända som svärmor tillverkar.



Här är passionsblomman jag tog som stickling förra hösten.



Plantan snurras runt 3st bambupinnar då jag tycker det blir snyggare än när dom viras runt på båge dessutom är det lättare att öka storleken på plantan efterhand som den växer sig för stor. Denna planta hoppas jag på att kunna flytta ut i en stor kruka till nästa vår.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0