Sprinklersystem


 
Vatten är ett tvång för en grön och fin gräsmatta, den bör få mellan 20-30mm vatten per vecka under växtperioden. Om det inte kommer något regn så måste man själv fixa vatten på något vis. Dom flesta använder sig av vanliga vattenspridare vilket ofta funkar mycket bra. Det finns många modeller av spridare som är anpassade till olika ytor, man bör titta runt lite och se vilka som pasar bäst till sin egen trädgård. Köp inte bara vad som hällst utan planera och jämför innan du köper.
 Sen finns det mer automatiska system vilket kan underlätta mycket om man har besvärliga ytor att bevattna.

Här kommer jag gå igenom lite olika prylar som jag kan rekomendera. Jag kommer till största del att inrikta mig på mitt eget system, jag kommer lägga upp bilder och videos på sprinklersystemet och tipsa om hur man kan göra en enkel billig men mycket effektiv bevattning. Enklare än vad man tror.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0