Tomaterna på plats.

Så nu har jag grävt ner plantskålarna i drivhuset och planterat några nyligen inhandlade tomatplantor. Köptes på MAXI i kristianstad för 12,90 st måste vara ett bra pris.

 Dessa sorter blev det får se vilka som blir bäst.

 1st gula coctail päron tomater
 1 st vanlig coctail tomat
 1st körsbärstomat
 1st gul stor tomat
 2st dansk export

 Är det föresten någon som vet vad det är för skillnad på coctail tomat och körsbärstomat ser i mina ögon likadana ut.

Sen skall det i 2 st gurkor också.



Den krukan som står fri skall sättas ut på friland när det blir för trångt. får se hur det går med dom 2 som står längs väggen men antagligen kommer inte dom häller få plats så då får jag se vad jag skall göra med dom. Får bli ett testens år även här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0